A privatizációs folyamatban, 2016-ig, negyvenhárom (43) helyi önkormányzat által alapított nemzeti kisebbségi médiák majdnem egy harmada (14 média) megszűnt létezni. A privatizáció után fennmaradt 29 továbbra is működik. A „Komšijske novosti“ (www.komsijskenovosti.rs) weboldal az ezekben a médiákban a privatizáció után bekövetkezett változásokat vizsgálta.   A vizsgálat hat rádióra –petrőci Novi radio Petrovec, topolyai Radio Regije, Radio Bela Crkva, bácsi Radio Bačka, Radio Medveđa és Szabadkai rádió; három hírközlő központra– kúlai Q media, hódsági IC Odžaci és tutini Sandžačka tv mreža;  öt televízióra– TV Pirot, KCN TV Jagodina, TV Vranje, Novosadska TV  és Niška televizija, két hetilapra– Nedeljne novine, Bačka Palanka-i Nedeljne Novine, és požarevaci Reč naroda, valamint további 13 média központra (RTV OK Kovačica, RTV Stara Pazova, RTV Novi Pazar, RTV Bujanovac, Radio televizija Preševo, RTV Trstenik, Kopernikus RTV Raška, Kopernikus RTV Šid, RTV Caribrod, Radio televizija Kruševac, RTV Pančevo, RTV Inđija i RTV Bor) terjedt. 
A vizsgált médiák majdnem felénél (15) a kisebbségi nyelv használatának műsorkerete változatlan maradt a privatizáció után. Ötnél, 
(Radio Bačka,  RTV Trstenik, RT Preševo, Kopernikus RTV Šid, TV Pirot) a műsorkeret csökkent. Ezzel ellentétben a Reč naroda hetilapban, az Újvidéki televízión, valamint a KCN Raška-n a kisebbségi nyelvű programok kerete bővült. Három médiánál a kisebbségi nyelvű adásokat megszüntették. Az RTV Bor és az Odžaci hírközlő központ esetében a privatizálást ingyen részvények alkalmazottaknak való kiosztásával hajtották végre, következésképpen a privatizációt követően nem voltak kötelesek megtartani a kisebbségi nyelvű műsorokat; a niši televízión ezeket a műsorokat a kulturális minisztérium projektjeiből támogatták, és miután ezek a projektek véget értek, a műsorok is megszűntek. 

A Szabadkai Rádión teljes mértékben megváltozott a műsorszerkezet, különböző nyelvű adások váltják egymást a műsorokban. 

A megfigyelt médiákban 12 nyelven sugároznak műsorokat. Felüknél valamennyivel többnél, 15 médiánál, egy kisebbségi nyelvű program van, három esetében két nyelven sugároznak adásokat, három –három médiánál három illetve négy nyelv van használatban.  A műsorok terjedelme határozottan egyenlőtlen – azoktól a médiáktól, melyek egyórás műsorokat adnak havonta, azokig, melyek egész nap kisebbségi nyelven sugároznak programokat. 
A 29 megfigyelt médiából, 20 magántulajdonban van, 6 média az ingyen részvényekben részesült dolgozók a tulajdonosok. A vizsgálat kimutatta, hogy annak ellenére, hogy a privatizációnak már rég véget kellett volna érnie, Radio Preševo és RTV OK Kovačica esetében a részvényeket még nem osztották ki az alkalmazottaknak. A Bačka Palanka-i Nedeljne novine-nél is megszüntették a privatizációt, és mivel az alkalmazottak közül senki sem volt jogosult az ingyen részvényekre, a sajtóorgánum a gazdasági minisztérium alá került és állami tulajdonú képviselettel működik. 

A privatizáció során létrejött a tőkekoncentráció is. A megfigyelt médiák közül kilenc, három tulajdonos kezében van – Radoica Milosavljevic négy média tulajdonosa (RTV Caribrod, RT Kruševac, TV Pirot i RTV Pančevo), a Kopernikus  Cable Network hármat birtokol (TV Jagodina, TV Raška és RTV Šid), Zoran Veličković pedig két média többségi tulajdonosa (RTV Vranje i RTV Bujanovac). 

A helyi médiák nehéz anyagi helyzetében többségüknek jelentős bevételi forrást jelent az adások programszerű társfinanszírozása.  A megfigyelt médiák mindegyike projektfinanszírozás útján jutott bevételhez; mind a Tartományi Művelődési, Tömegtájékoztatási és Vallási Közösségi Titkárság és a Művelődési és Tájékoztatási Minisztérium kisebbségi nyelvű médiák műsorait támogató, mind a médiák társfinanszírozását lehetővé tévő községi önkormányzati pályázatokból. 

Az összegek változatosak voltak. A megfigyelt időszakban egyes médiáknak nem volt bevételük társfinanszírozásból (Sandžačka TV mreža 2017-ben, RTV Preševo 2016-ban és 2018-ban, valamint Radio Subotica 2016-ban), ugyanakkor például RTV Pančevo 2016-ban 27.925.000 dinárt kapott tömegtájékoztatási projektekre. A rendelkezésünkre álló adatok az mutatják, hogy a megfigyelt médiákban az alkalmazottak száma a privatizáció előtt és azt követően nagyjából ugyanaz maradt. Az alkalmazottak többsége a privatizáció előtt ment el, amikor nagy számban végkielégítéseket vettek fel. A privatizáció után voltak nyugdíjba vonulás, illetve új alkalmazottak felvételének esetei, de ez egy vagy két alkalmazottra vonatkozott.    

Összességében, a megfigyelt helyzet stagnálásnak tekinthető-  mind a műsorok terjedelmét, mind az alkalmazottak számát tekintve, a privatizáció előtti és utáni helyzet hasonló. A weboldalakkal rendelkező médiák, ezeken a felületeken ritkán jelentetnek meg kisebbségi nyelven írott tartalmakat, Youtube csatornákon találhatók kisebbségi nyelvű műsorok, a közösségi médiát sem használják kelőképpen a kisebbségi nyelvű tartalmak támogatására.  Tekintettel arra, hogy ezek a médiák határ menti területeken működnek, előfordulnak a határon túli médiákkal való együttműködés példái is, ami hozzájárulna a műsorok sokszínűségéhez. Az együttműködés a kisebbségek Nemzeti Tanácsaival is különböző és eseti- a jó közreműködéstől a kapcsolat teljes hiányáig.   Ritka az együttműködés a kisebbségi problémákkal foglalkozó nem-kormányzati szervezetekkel is. 
Mégis, a kisebbségi nyelvű médiák alapvető problémája, amint a szerbiai helyi médiák többségé is, a nehéz anyagi helyzet, ami miatt szakemberek hagyják el a médiákat, hiányzik az új emberek foglalkoztatása, és nem fektetnek be a technikai felszereltségbe.    

